Az olvasottság nem publikus.

  • Magyar (ir)realitások
  • Nagyvilág
  • Ukrajna
  • Szórakoztató
  • Tech
  • Videók
A Tibi csoki nagy rejtélye

A Tibi csoki nagy rejtélye

Szakmai ártalom nálam az, hogy figyelem a reklámokat. Érdeklődéssel nézem végig őket, nem úgy mint az átlag ember, aki elkerüli őket, vagy legalábbis megpróbálja elkerülni. Pedig a reklám érdekes is lehet ha szakmai szemmel figyeljük őket. Ez nem PR cikk nem kell megijedni.

hqdefault

Fotó: youtube

A szakmai szemszögből jó reklám lényege, ismertetőjegye az, hogy egy olyan helyzetet ábrázol, amely ideális kellemes a szemlélő számára. Egy jó reklám olyan idolokat tartalmaz, amelyekkel a megcélzott közönség tagjai azonosulni tudnak, így ahogyan a reklámban elhelyezett termék szépen rögzül az agyunkban kellemes attitűd is társul mellé. Ez az attitűd tudat alatt megmarad és elkísér minket a boltba is.

A reklámmal való azonosulás fontos. Vegyük a csúfos bukást eredményező "Real Beauty" kampány esetét a Dove-nál. Ha nem emlékszünk már rá az nem véletlen hisz minden nő szeretné magát szépnek érezni, és legkevésbé sem egy átlagos nővel fog azonosulni.

 photoshop dove real beauty1

Fotó: printscreen.hu

 

Azonban nem csak egy személy szépsége, gazdagsága, tökéletessége lehet irigylésre méltó a célközönség tagjainak. A bemutatott szituáció, életérzés is lehet vonzó a számukra.

De az azonosulás kevés, ha a termék nem elég differens, ha nem válik el éles kontúrokkal a többi piacon lévőtől. Tehát a reklám főszereplője a termék amelyet erős és egyszerre finom expozícióba kell állítani, hogy az feltűnő, de mégis a reklám szerves, integrált része legyen.

És itt jön a Tibi a képbe.

A Bonbonetti új Tibi csokis reklámjai egyébként marketinges szemmel nézve is inkább közepesnek mondhatók. Bár professzionális munkák, de mégsem jön át semmi amivel azonosulni lehetne, így elmarad az érzelmek kötése a termékhez. Azonban a termék a csoki elég feltűnően van elénk tárva a kék csomagolásában, egy kis sárgával vegyítve.

Nem lehet véletlen, hogy ezeken a képsorokon az Ukrán nemzeti lobogó színei dominálnak, hisz a Tibi brand-et a Bonbonetti-n keresztül az ukrán elnök Porosenko édesipari gigavállalata, a Roshen birtokolja. A kék és a sárga a Tibi mind a három reklámjában nagyon feltűnő, és aki sokat látja az ukrán nemzeti színeket, annak szinte azonnal szemet szúr. Anna aki azt sem tudja, hogy hol van Ukrajna, viszont ez a kellemes a sárga búzamezőt és az ékszínkék égboltot szimbolizáló színkombó, max vizuális élményt nyújthat.

Ez tehát a Tibi csoki nagy rejtélye, az, hogy mit akarhat a Bonbonetti ezekkel a színekkel üzenni, megértetni. Milyen hatást akar kelteni? Vajon magasabb célok vezérlik, és nem kizárólag a profitszerzés, hanem az ukrán nemzeti színek tudat alatti bevésése is a kívánatos a számára?

Az a legvalószínűbb, hogy ezt sohasem tudjuk meg, hacsak irományom el nem jut olyan magaslatokba, hogy...

by Szat

 

komment marketing reklám ukrajna sárga csoki kék üzenet titkos tibi bonbonetti magyar realitások roshen Tovább
A Tibi csoki nagy rejtélye Tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Megszabadulhatunk-e Viktortól 2018-ban? Megszabadulhatunk-e Viktortól 2018-ban?
  • A monument A monument
  • Átpolitizált Eurovízió Átpolitizált Eurovízió
  • Meghekkelték a pápai audiencát Meghekkelték a pápai audiencát
  • A 2/3 átka A 2/3 átka

A bejegyzés trackback címe:

https://criticalwest.blog.hu/api/trackback/id/tr878652328

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Facebook

Hirdetés

Kövess a Facebookon is! Nyomj egy LIKE-ot!

Tovább a Facebook-ra

Olvass tovább:

  • Felvétel az EBESZ megfigyelő autó felrobbanásáról
    Felvétel az EBESZ megfigyelő autó felrobbanásáról SzegediSzatír 2017. május 06. 19:48
  • Juscsenko kufárnak állt
    Juscsenko kufárnak állt SzegediSzatír 2016. augusztus 28. 21:10
  • Meghekkelték a pápai audiencát
    Meghekkelték a pápai audiencát SzegediSzatír 2016. május 08. 10:48
  • Ki lehet-e belőled többet húzni magyar?
    Ki lehet-e belőled többet húzni magyar? SzegediSzatír 2016. március 18. 17:50

KÖREINK:

  • Propeller
  • Olvashatsz tőlünk a GÉPNARANCSON is.
  • blogok.info

Top 5

  1. Ezért élnek tovább a nők, mint a férfiak
    Ezért élnek tovább a nők, mint a férfiak
  2. Megszabadulhatunk-e Viktortól 2018-ban?
    Megszabadulhatunk-e Viktortól 2018-ban?
  3. Elkaptak két orosz Specnaz katonát
    Elkaptak két orosz Specnaz katonát
  4. Csak óvatosan a tüntetéssel
    Csak óvatosan a tüntetéssel
  5. A szépség atlasza
    A szépség atlasza
Creative Commons Licenc
süti beállítások módosítása
Dashboard